سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاد بودن و شاد زیستن

 

چند وقت به چند وقت خود را آرام و به دور از استرس حس می کنید؟

1 - پیش از شروع، مکانی را انتخاب کنید که ساکت و به دور از کوران هوا و نور زیاد باشد. از لباس های خود کم کنید و در محلی راحت بنشینید یا دراز بکشید.

2 - دست ها را در دو طرف قفسه سینه قرار دهید و چشم ها را ببندید. عمل دم را به آرامی و از راه بینی انجام دهید. عبور هوا را از سوراخ های بینی و حلق به داخل شش های خود مجسم کنید. بگذارید قفسه سینه شما با حرکت کف دست هایتان به طرف بیرون، انبساط یابد.

3 - عمل بازدم را از راه بینی یا دهان انجام دهید، به آرامی دست ها را به طرفین قفسه سینه فشار دهید تا مطمئن شوید هوای درون شش ها کاملاً خارج شده است.

4 - این تنفس دیافراگمی را در حدود پنج دقیقه انجام دهید. سپس کف دست ها را به اطراف بدن پایین بیاورید و یا آنها را بین کمر و زانو قرار دهید؛ آرام و عمیق نفس بکشید و دم و بازدم خود را مجسم کنید.

5 - مکان زیبایی را مجسم کنید. جایی که در آن واقعاً احساس آرامش می کنید. این مکان ممکن است یک باغ، ساحل رودخانه، کوه یا نقطه زیبای خاصی باشد. با تمام احساس و به وضوح این مکان را در ذهنتان مجسم کنید.

6 - در ذهنتان مجسم کنید که از این مکان زیبا لذت می برید، و احساس آرامش و نشاط می کنید.جمله هایی را تکرار کنید که از لحاظ روحی این حالت را در شما تقویت می کند: نظیر: «کاملاً احساس آرامش می کنم.» و یا «خوشحال و آرام هستم» و تا آنجا که دوست دارید، در این مکان بمانید.

7 - وقتی آماده شدید، در ذهن خود مجسم کنید که به مکان قبلی خود باز می گردید، اندام های خود را بکشید و به آرامی چشمان خود را باز کنید و بعد یک لیوان آب بنوشید. شما، هر زمان که به آرامش نیاز داشتید، می توانید به این مکان بازگردید. فقط کافی است چشم ها را ببندید، نفس عمیق بکشید و این صحنه را دوباره مجسم کنید. با تمرین منظم، به سرعت آرامش خود را باز می یابید.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 90/9/30 توسط مهرنوش
درباره وبلاگ

مهرنوش
خدایا بگذار هر جا تنفر است بذر عشق بکارم ، هر جا آزادگی هست ببخشایم و هر جا که غم است شادی نثار کنم. الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدلی همدلی کنم ،بیش از آنکه دوستم بدارن دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که ستوده می شویم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم
mehrnosh_b2008@yahoo.com
bahar 20

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس