سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاد بودن و شاد زیستن


امروز مهم است!

نقطه شروع اینجاست!

«یک درخت هرچند هم که بزرگ باشد با یک دانه آغاز می شود,طولانی ترین سفرها با اولین قدم»                      ( لائوتسه)                           

ما در جایی ایستاده ایم که اندیشه ها وکنش های چند ساله گذشته ما برایمان رقم زده اندو تمام آنچه در ده یا بیست سال آینده تجربه خواهیم کرد تحت تأثیر آن چیزیست که امروز رقم می زنیم.دوستها,خانواده,شغل,موجودی بانکی,محل زندگی,همه و همه با انتخاب امروز ما شکل خواهد گرفت.

زندگی,فرایند ساختن است آنچه امروز انجام می دهید بر آنچه فردا خواهید داشت تأثیر می گذارد,زندگی در یک محوطه بسته بیست وچهار ساعته اتفاق نمی افتد.

نتیجه ی فردا,ثمره ی تلاش امروز است.

ترک یک عادت ناشایست,گذراندن ساعتی در کنار خانواده,تعیین اهداف,پس انداز پول یا خرج کردن آن,ورزش کردن,وسعت بخشیدن به دامنه ذهن و هر تصمیم دیگری که امروز می گیرید بر فردای شما تأثیر خواهد داشت.

خیلی ها غافل از آن هستند که مهم آن چیزی ست که امروز انجام می دهیم,شما می توانید چند صباحی را کج دار مریز و بی خیال بگریزید,امّا یا زود باید حساب پس بدهید.می توانید صورتحساب ها را نپردازید,سزکار نروید و مشکلاتتان را به دوش این و آن بیندازید,امّا فقط یکی دو ماه,و بعد یک روز دیوار ها فرو می ریزد و شما هاج و واج و حیران می مانید که چرا دیگر کار برایتان جالب نیست,چرا پولی در بانک ندارید و چرا هیچکس دیگر مثل گذشته صمیمی نیست.آنوقت زندگی به یادتان می آورد که اینها پیامد های همان روز های بی خیالی است.

خلاصه کلام:

هر جا که هستید همان جا نقطه آغاز است,

تلاش بیشتر امروز,سازنده ی فردای متفاوت شماست.

                              « اندرو متیوس »



 






نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/10/22 توسط مهرنوش

عمر شما از زمانی شروع می شود که اختیار سرنوشت خویش را در دست می گیرید.
آفتاب به گیاهی حرارت می دهد که سر از خاک بیرون آورده باشد.
تنها راهی که به شکست می انجامد، تلاش نکردن است.
برای کسی که آهسته و پیوسته می رودهیچ راهی دور نیست.
وقتی زندگی چیز زیادی به شما نمی دهد، بخاطر این است که شما
چیز زیادی از آن نخواسته اید.
در اندیشه آنچه کرده ای مباش در اندیشه آنچه نکرده ای باش.
کسی که به امید شانس نشسته باشد، سالها قبل
مرده است.
اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت.
از لجاجت بپرهیزید که
آغازش جهل و پایانش پشیمانی است.
تنها راهی که به شکست می‌انجامد، تلاش نکردن است.
خداوند به هر پرنده‌ای دانه‌ای می‌دهد، ولی آن را داخل لانه‌اش نمی‌اندازد.
آنقدر شکست خوردن را تجربه کنید تا
راه شکست دادن را بیاموزید.
کسانی که در انتظار زمان نشسته اند آنرا از دست خواهند داد.
وقتی شخصی گمان کرد که دیگر احتیاجی به پیشرفت ندارد، باید تابوت خود را آماده کند.
کسانی که نمی توانند فرصت کافی برای تفریح بیابند،دیر یا زود وقت خود را صرف معالجه می کنند.
اگر هر روز راهت را عوض کنی، هرگز به
مقصد اصلی نخواهی رسید.
آنکه می تواند نسبت به
نیکی دیگران ناسپاس باشد، از دروغ گفتن باک ندارد.
انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند.
افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را بگونه ای متفاوت انجام می دهند.
امروز، اولین روز از بقیة عمر شماست.




نوشته شده در تاریخ جمعه 89/10/10 توسط مهرنوش

یک اندیشه زیبا و مثبت یک بهشت را در زندگی میسازد و یک اندیشه منفی و یاس آور جهنمی را در دنیای انسان خلق

میکند.انسانها آنچه را بیاندیشند خلق میکنند.دنیای انسان دنیای خلق اندیشه های اوست.فرق بین انسانها ،فرق در نظام

تفکر آنهاست.فقر نتیجه فکر فقیرانه و ثروت حاصل فکر ثروت جویانه یک انسان دیگر ست…انسانها همان هستند که

میاندیشند….حال تو به چه می اندیشی؟؟؟




نوشته شده در تاریخ شنبه 89/10/4 توسط مهرنوش

آیا تا به حال به ارزش واقعی خود  فکر کرده اید؟ چه اندازه به خود احترام می گذارید؟ در رویارویی با مشکلات چگونه برخورد می کنید؟ با قدرت و قوت یا ضعف و انفعال؟اصولاً با شکست چگونه روبرو می شوید؟ خود را مقصر می دانید و به سرزنش و ملامت خود می پردازید یا شکست را به عنوان واقعیتی از زندگی می پذیرید؟ در مقایسه خود با دیگران چه حالتی به شما دست می دهد؟خانواده، مدرسه و دوستان چه تصوری از شما دارند؟ شما را فردی موفق می دانند یا سست و بی اراده! حتماً می پرسید طرح این سؤال ها بیانگر چه موضوعی است؟
طرح این پرسش ها بیانگر موضوع اعتماد به نفس است، مسئله ای که هر روز با آن مراجهیم و فردی که اعتماد به نفس دارد، خود را شایسته می داند و شایستگی، ویژگی عام شخصیت اوست، این نگرش مقطعی و زودگذر نیست.
احساس خودباوری، توانایی و نگرش واقع بینانه از خویش، از امتیازات شخصی محسوب می شود که دارای اعتماد به نفس است، این حس از بروز حالت ناامیدی و یأس و همچنین داشتن تصورنادرست از قابلیت ها جلوگیری می کند. وی هرگز مدعی نیست که تمام قابلیت های بالفعل را داراست، بلکه راه وصول را برای خود هموار و باز می بیند.
به راستی چگونه می توان خودباوری را در خود افزایش داد و از احترام به نفس بالایی برخوردار بود؟ راههای زیر می تواند در این زمینه شما را یاری دهد:

به وجود آوردن تصاویر مثبت ذهنی
با استفاده از تکنیک تلقین های مثبت می توان خود را در مسیر خویشتن پذیری واقعی، خودباوری واقعی و اعتماد به نفس بالا قرار داد.
چند نمونه تلقین مثبت: من خودم را دوست دارم، با خودم در صلح و آشتی هستم، من همه را می بخشم، از تحقیر و سرزنش خود و دیگران به خاطر اشتباه های گذشته، خودداری می کنم، این حقیقت را می دانم که هیچ انسانی کامل نیست و همه? انسان ها اشتباه می کنند، انسانی که اشتباه نکند به دنیا نیامده و هرگز هم به وجود نخواهد آمد، بنابراین اشتباه های گذشته مادر، پدر، خود و دیگران را می بخشم و از فشار منفی آنها خود را آزاد می سازم، خود را در مسیر مثبت، شادابی، سلامتی و آرامش قرار می دهم.
 
عشق به خود
عشق به خود شاید، جالب ترین و زیباترین موهبتی باشد که در نهاد هر انسانی قراردارد. کسانی که خود را از زندان و اسارت خودخواهی، آزمندی، کینه، تنفر، حسادت، زیاده طلبی و... رها سازند به آزادی و عشق می رسند. پیام عشق این است: «عاشق خود و دیگران باش» در واقع وقتی خود و دیگران را دوست داشته باشیم، ذهن و جسم ما نیز سالم تر و بانشاط تر می شود.
 
تهیه فهرست
فهرستی از جمله های مثبت تهیه و هر روز تکرار کنید مثل این جمله ها: «من خودم را دوست دارم و برای خود ارزش قائل هستم»، «من شخص فوق العاده و خلاقی هستم»، «من لیاقت بهترین ها را در زندگی دارم<<.
این فهرست را به آینه اتاق خود بچسبانید، آن را بخوانید و مرتب به روز کنید. یافتن نکاتی مثبت و فوق العاده در وجود خود آن هم هر روز اصلاً کاری غیرممکن نیست، با دقت نگاهی به فهرست خود بیندازید و تصور کنید فرد دیگری از همه? این ویژگیها برخوردار است، آیا شما از آن فرد خوشتان می آید؟ آیا دلتان می خواهد با او دوست شوید؟
 
ارتباط با خدا
مهمترین روش در کسب اعتماد به نفس، ارتباط با خداوند است. توکل به خداوند باعث ایجاد حس بی نیازی، استقلال و عزت نفس فرد می شود، در واقع انسان در اعتماد به خدا از هر چیزی که رنگ تعلق و وابستگی به غیر خدا داشته باشد، آزاد می شود.
خودباوری
خودباوری مثبت یعنی قبول کنیم در درون ما قدرت نامحدود و بی کرانی قرار دارد که به کمک آن می توانیم به آرمان و اهداف خود برسیم و قادر هستیم با تکنیک ها و آگاهی های لازم، تصمیم های درست و شایسته بگیریم خودباوری یعنی اینکه بپذیریم توانمندی هایمان خیلی بیشترا ز ضعف ها و مشکل هایمان است.
جدول چهارستونی
برای بهبود تصوری که از خودتان دارید چه کارهایی می توانید انجام دهید؟
اولین گام در مسیر حل مشکل کمبود اعتماد به نفس، درک این نکته است که شما برخی چیزها را می توانید تغییر بدهید و برخی دیگر را نمی توانید. کاغذ بزرگی را ابتدا به چهار ستون تقسیم کنید و سپس بالای دو تا از ستون ها بنویسید: «چیزهایی که من می توانم تغییر بدهم. و «چیزهایی که من نمی توانم تغییر بدهم» ستون اول را پر کنید و مشخص کنید که آیا آن چیز قابل تغییر است یا نه؟ اگر از وزن خود بیزارید، می توانید آن را تغییر بدهید. اگر از این واقعیت که قد کوتاه هستید متنفرید، بدانید که نمی توانید آن را عوض کنید. حالا در ستون سوم دلایل خود را برای ایجاد تغییرات بنویسید. نام ستون چهارم را بگذارید «واردعمل شدن» زیر این عنوان می توانید راه های پیشنهادی خود را برای پرداختن به چیزهای تغییرپذیر بنویسید، چیزهایی که تغییرناپذیرند جزء بخش های بنیادی وجودتان هستند، شما می توانید بنا به انتصاب و اختیار خود یا آنها را بپذیرید یا این که با نپذیرفتن آنها خود را حسابی گرفتار کنید
 پذیرش ناکامی ها

آگاهی از محدودیت ها و واقعیت های موجود می تواند تصویری واقع بینانه به انسان ارائه کند، اگرچه با شناخت توانایی ها می توان در کسب موفقیت روزافزون گام برداشت اما قبول شکست و ناکامی به عنوان یک واقعیت در زندگی به کسب تجربه برای نیل به پیروزی کمک می کند.
استفاده از عبارت های تأییدی
عبارت های تأییدی را روی نوار ضبط کنید، یک آهنگ ملایم و آرام بخش به آن اضافه کنید و در طول روز بارها به آن گوش دهید. عبارت های تأییدی را به صورت شعر یا ترانه برای خود بخوانید. عبارت های تأییدی را می توان با خطی خوش نوشت یا اطراف آن را نقاشی و رنگ آمیزی کرد و آن را بالای تخت گذاشت تا هر صبح موقع بیدار شدن اولین چیزی باشد که می بینیم و آخرین چیزی که پیش از خواب به آنها نگاه مـی کنیم.
عبارت های تأییدی را می توانیم روی ورق یا کارتی نوشته در کیفمان بگذاریم یا به در یخچال یا آینه بچسبانیم.




نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 89/10/1 توسط مهرنوش
درباره وبلاگ

مهرنوش
خدایا بگذار هر جا تنفر است بذر عشق بکارم ، هر جا آزادگی هست ببخشایم و هر جا که غم است شادی نثار کنم. الهی توفیقم ده که بیش از طلب همدلی همدلی کنم ،بیش از آنکه دوستم بدارن دوست بدارم زیرا در عطا کردن است که ستوده می شویم و در بخشیدن است که بخشیده می شویم
mehrnosh_b2008@yahoo.com
bahar 20

انواع کد های جدید جاوا تغییر شکل موس